Monday 12 October 2015

Filled Under:

GEMPAR..!!! Lagi Kes Curi Dan Culik...Mereka Bergadai Nyawa Meyelamatkan Kanak-Knak Itu Dari Di Culik...???


K0TA TINGGI – Se0rang lelaki melarikan sebuah kereta jenis Per0dua MyVi di hadapan sebuah pasar raya di Bandar Penawar dekat sini, dengan se0rang budak lelaki berusia empat tahun di dalamnya, tengah hari semalam.

Ketua P0lis Daerah K0ta Tinggi, Supt Rahmat 0thman, berkata dalam kejadian kira-kira 1 tengah hari itu, mangsa wanita berusia 21 tahun itu sedang memunggah barang ke kereta yang enjinnya masih hidup. Katanya, suspek lelaki berbadan kurus dan memakai cermin mata secara tiba-tiba membuka pintu hadapan dan melarikan kereta mangsa dengan anak saudara wanita berkenaan di dalamnya.

Bagaimanapun suspek kemudian menurunkan dan meninggalkan kanak-kanak itu di simpang tiga berhampiran stesen minyak Petr0nas Bandar Penawar di sini.

“Beberapa penunggang m0t0sikal yang berada berhampiran tempat kejadian turut membantu mengejar suspek selepas mendengar jeritan mangsa,” katanya.

Rahmat berkata, suspek kemudian dikejar sehingga ke kawasan ladang kelapa sawit di Felda Adela namun berjaya melarikan diri dalam kebun dan menghilangkan diri.

Katanya, dua penunggang m0t0sikal turut mengalami kecederaan dan menerima rawatan di Klinik Kesihatan Bandar Penawar selepas terjatuh akibat dihimpit suspek semasa mereka mengejarnya.

“Kenderaan mangsa yang dilarikan juga telah dijumpai di tepi jalan Felda Adela dan telah dibawa ke Balai P0lis Bandar Penawar untuk tindakan lanjutnya,” katanya. – BERNAMA

SUMBER : MEDIA KERAS





0 comments:

Post a Comment