Sunday 11 October 2015

Filled Under:

PALING ANEH..!!! Gadis Cantik Ini Pasti Tertidur Saat Bermain Kerboard Atau Ketawa....Lihat Apa Yang Di Temui Oleh Doktor...


Lucy T0nge mempunyai keadaan kesihatan yang agak pelik. Gadis 19 tahun itu menghidap nark0lepsi, sebuah gangguan tidur. Lucy b0leh tidur di mana saja dan dalam keadaan apa pun. Di dunia, gangguan tidur seperti ini cukup banyak dialami kebanyakan 0rang seperti Lucy. Dianggarkan satu perempat penduduk dunia menderita nark0lepsi. Seringnya, rasa mengantuk datang sepanjang masa, terutama pada siang hari. 

Gangguan itu b0leh hilang jika digunakan tidur selama 15 minit. Namun dalam masa yang singkat rasa mengantuk b0leh muncul lagi. Yang meresahkan, penderitanya tidak b0leh tidur ketika waktu malam sebab tidak mengantuk. Lucy sendiri menghidap nark0lepsi pada 6 tahun lalu setelah mendapat vaksin selesema babi.

Pernah semasa sedang men0nt0n televisyen, sedang ketawa dan berbual dengan ibubapanya, Lucy tiba-tiba jatuh tertidur. Ibubapa Lucy merasa geram sebab mengira anaknya bergurau. "Aku sempat memarahinya, ketika ia tidur mendadak saat ketawa.

Ini tidak masuk akal, tapi berulang kali ia melakukannya dan ia memang tidak dapat menahan mengantuknya," kata ibu Lucy. Dari diagn0sis d0kt0r pakar, Lucy memang menghidap nark0lepsi. Dalam sehari, dia b0leh diserang mengantuk hingga 40 kali. Pada 2009, kerajaan membuat pengakuan mengejutkan perihal kesan sampingan vaksin babi.

Salah satunya gangguan tidur nark0lepsi ini. Malangnya, Jabatan Tenaga Kerja men0lak untuk memberikan pampasan kepada 80 rakyatnya yang terkena nark0lepsi, termasuk Lucy. Kerajaan beralasan, nark0lepsi bukan kecacatan yang serius.




SUMBER : INFORMASI MENARIK DUNIA





0 comments:

Post a Comment