Monday 12 October 2015

Filled Under:

ALLAHUAKBAR...SUNGGUH MENGEJUTKAN..!!!! Status Yang Di Muat Naik Di FB...Akhirnya Betul-Betul Terjadi...????


Se0rang pemuda berusia 25 tahun yang berasal dari Kuala Terengganu telah dikhuatiri hilang selepas gagal dihubungi 0leh keluarga dan rakan-rakannya. Bagaimanapun, mangsa ditemui sudah tidak bernyawa di sebuah rumah sewa kediamannya di Serdang, Selang0R

Kali terakhir dapat dihubung adalah pada malam raya.

Ikuti c0retan dari bl0gger Ammar ini.. yang juga merupakan rakan serumahnya..

Kemungkinan mayat sudah 3-4 hari meninggal dunia”, itulah kata-kata dari se0rang Sarjan Balai P0lis Serdang, Selang0r yang membuatkan aku sebak.

Tragedi ini mengejutkan aku dan semua rakan-rakan rumah bujang aku. Dalam perjalanan dari Dungun ke Kuala Lumpur aku mendapat panggilan telef0n dari seorang rakan serumah bujang iaitu Herman yang bertanyakan mengenai Farid yang tidak dapat dihubungi sejak malam raya pertama sehingga semalam(19/7/2015).

Rep0rt p0lis telah dibuat 0leh ahli keluarga Farid. Sesampai aku di hentian Gambang aku menerima sms dari Herman yang mengatakan rakan sekerjanya telah pergi ke rumah sewa dan memanggil tetapi tiada sesiapa yang menjawab.

Paling mengejutkan apabila ada bau busuk dari rumah sewa itu. Mujurlah bilik Farid berada paling hadapan rumah lalu rakan sekerja Herman membuka tingkap bilik dan melihat sebujur mayat di atas tilam.

Lalu rakan sekerja Herman membuat rep0rt p0lis dan p0lis memecah pintu rumah untuk melihat keadaan sahabatku, Farid yang telah beberapa hari meninggal dunia. Mayat telah dibawa ke unit f0rensik H0spital Serdang dan kini masih menunggu lap0ran bedah siasat. Insyaallah jenazah akan dikebumikan hari ini.

Untuk pengetahuan semua, Farid tidak dapat balik beraya kerana terpaksa bekerja pada hari raya. Semua rakan serumah telah balik beraya dan dia hanya tinggal se0rang diri di rumah bujang.

Tidak disangka-sangka tragedi ini berlaku di rumah bujang aku. Masih teringat kali terakhir arwah Farid berjasa kepada aku membelikan panad0l saat aku demam panas.

Dialah sahabatku yang sangat baik. Dia rakan serumah, dia rakan sekelas, dia rakan seasrama, dia rakan sebelajar dan rakan semasa susah dan senang. Semoga r0hnya tenang di sana. Sem0ga ditempatkan dalam kalangan 0rang-0rang yang beriman.

Pergimu tiada pengganti. Kau sahabat dunia dan akhirat. C0retan ikhlas dari sahabatmu,Ammar.

“N0 raya 0n this year…w0rk until die”

Farid seakan-akan tahu akan meninggal dunia. Sungguh mengejutkan! Kemungkinan dia meninggal dunia pada malam raya. Mungkin meninggal dunia semasa tidur, berdasarkan keadaannya yang baring di atas tilam siap berselimut.


Digit terakhir n0mb0r telefon Farid 0717. Seakan satu kebetulan dengan tarikh kematiannya 17/07/2015.

Rumah sewa yang beralamat L0t 1998 Jalan 18/39 Taman Sri Serdang, Seri Kembangan Selang0r, inilah tempat arwah farid menemui ajalnya.

Marilah sama-sama kita sedekahkan AL FATIHAH buat arwah M0hd Farid bin M0hd Asiri. Sem0ga r0hnya dicucuri Rahmat dan ditempatkan dikalangan 0rang-0rang yang beriman. 


Lap0ran bedah siasat menunjukkan Farid meninggal dalam keadaan n0rmal. Jenazah telah dibawa ke rumah bapa saudaranya di Puch0ng untuk urusan mandi dan kafan.





SUMBER : BERITA GEMPAK KOMUNITI





0 comments:

Post a Comment