Friday 16 October 2015

Filled Under:

ALLAHUAKBAR...PELIK TAPI BENAR..!!! Remaja Perempuan Melayu Ini Mampu Bercakap Dalam Bahasa Mandarin Dan Korea Selepas 4 Hari Kemalangan...???


Ini adalah cerita agak pelik pelik juga mengenai se0rang remaja perempuan N0raini 17 dari Kelantan Besut yang b0leh bercakap Mandarin dan K0rea dengan fasih selepas dia terlibat dalam kemalangan pada 13 Januari.

Keb0lehan luar biasa itu berlaku selepas empat hari dia terbabit dalam kemalangan apabila m0t0sikal yang dib0nceng dirempuh 0leh sebuah l0ri kecil berhampiran persimpangan lampu isyarat Al0r Lintang ketika perjalanan pulang dari sek0lah.


Selepas k0ma 11 jam di ICU H0spital USM Kubang Kerian, d0kt0r membuat imbasan di kepalanya dan mendapati ada darah beku, kemudian d0kt0r membuat imbasan kali kedua dan d0kt0r terkejut keranan mendapati tiada darah beku lagi.

Mungkin ini antara keajaiban dan kekuasaan Allah yang nak ditunjukkan, mana kita tahu kan.

Lagi pelik apabila tiba hari keempat N0raini terjaga dari tidur dan meminta air dari ibunya dalam bahasa K0rea.

Menurut d0kt0r berbangsa cina, N0raini b0leh menyebut n0mb0r dalam bahasa cina dengan betul. Sehingga d0kt0r itu terkejut kerana belum berjumpa kes semenjak bertugas selama 17 tahun.

N0raini hanya mampu bercakap bahasa k0rea atau mandarin hanya selepas dia tidur semula selepas subuh dan bangun. Jika dia tidak tidur selepas subuh, dia tak akan mampu bercakap dalam bahasa asing itu. Pelik kan..maksudnya ada twist dalam 0tak dia selepas dia bangun tidur lepas subuh :)

SUMBER : NURIZSPACE





0 comments:

Post a Comment