Wednesday 14 October 2015

Filled Under:

AMAT JIJIK...!!!! Restoran Ini Nampak Cantik Dan Bersih Dari Luar...Tapi Apa Yang Di Temukan Di Dalamnya Amat Menjijikkan Sekali...


Baru-baru ini, kec0h di laman s0sial apabila sebuah restoran mamak menggunakan penyapu lantai untuk membersihkan kuali. Malah perkara itu bukanlah tersebar di atas khabar angin, tetapi melalui sebuah rakaman vide0 0leh se0rang pelanggan di rest0ran tersebut.

Menurut lap0ran daripada Harian Metr0, rest0ran tersebut diarahkan tutup kerana k0t0r selepas diperiksa Jabatan Kesihatan dan Alam Sekitar Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), semalam.

Jurucakap jabatan itu berkata, rest0ran berkenaan diarahkan tutup sehingga pihaknya berpuas hati dengan tahap kebersihannya. Katanya, pemeriksaan mengejut dibuat 0leh lapan penguat kuasa jabatan berkenaan di seluruh kawasan premis termasuk bahagian dapur selepas menerima aduan 0rang ramai yang melihat vide0 itu.

“Hasil pemeriksaan mendapati tahap kebersihan di rest0ran berkenaan tidak memuaskan dan kita beri n0tis supaya rest0ran ditutup es0k. Kita akan beri kelulusan untuk rest0ran itu ber0perasi semula apabila ia benar-benar bersih,” katanya.

Jika anda ingin melihat tahap kebersihan rest0ran ini dengan lebih terperinci, cuba teng0k vide0 pendek di bawah ini. Memang kembang tekak kami. Tidak salah untuk makan di rest0ran mamak, asalkan kebersihannya terjaga dan tidak k0t0r teruk seperti dalam vide0 ini.

Adakah anda pun pernah terlihat perkara yang sama? B0lehlah k0ngsikan pengalaman anda di ruangan k0men agar menjadi pesanan kepada 0rang ramai untuk berhati-hati memilih rest0ran yang bersih.



SUMBER : ARTIS IDAMANKU





0 comments:

Post a Comment