Friday 16 October 2015

Filled Under:

MENGEJUTKAN...!!!! Mangsa Kemalangan Buat "Kerja Gila" Yang Amat Pelik Ketika Tunggu Ambulans Tiba..!!!!


BEIJING 7 Mei - S0rang pelajar yang mengalami kecederaan selepas dilanggar sebuah kereta, cuba menahan kesakitan yang dialami dengan menghafal perkataan Inggeris dari kamus elektr0nik, sambil menunggu kehadiran ambulans.

Laman web Mail Online melap0rkan, ketika kejadian, Wang Dafan, 18, dalam perjalanan ke kelas tut0rial, sebelum m0t0sikalnya dilanggar sebuah kereta di pusat bandar.

Selepas mengetahui kecederaan yang dialami tidak serius, Dafan mengeluarkan kamus elektr0nik Gizm0 dan mempelajari kira-kira 107 perkataan Inggeris, sambil menunggu kehadiran ambulans.

"Setibanya di tempat kejadian, kami agak terkejut kerana walaupun cedera dia tetap tekun belajar. Dafan memberitahu saya, dia tidak b0leh membuang masa kerana masa itu emas," ujar se0rang jurucakap p0lis.

Dafan yang memenangi banyak anugerah dalam bidang akademik dan turut menerima biasiswa hanya mengalami cedera ringan di tangan, kaki dan kepala dalam kemalangan itu.

"Mempelajari perkataan Inggeris begitu membantu saya untuk melupakan kesakitan yang dialami. Kemalangan itu turut mengingatkan saya bahawa hidup ini terlalu singkat dan pelajaran amat penting dalam mengubah hidup sese0rang," kata Dafan.

Pelajar Universiti Capital N0rmal itu, bercita-cita mahu menyambungkan pelajarannya ke Universiti 0xf0rd atau Cambridge.

SUMBER : TERBAIK SHARE






0 comments:

Post a Comment