Sunday 18 October 2015

Filled Under:

YA ALLAH ...NGERINYA...!!!! Inilah Sebab Kenapa Kita Tak Patut TEKS & DRIVE...!!! (15 Foto)


Pada tahun 2011, sekurang-kurangnya 23% daripada semua kemalangan aut0m0tif di Amerika Syarikat melibatkan penggunaan telef0n bimbit 0leh satu atau lebih pihak. Peratusan yang sama dengan 1,3 juta kemalangan. Jumlah itu adalah lebih besar daripada apa yang anda fikir ia adalah bukan? Berikut adalah satu lagi fakta yang menyer0n0kkan untuk 0tak anda.

 Jumlah minimum masa diambil dari jalan raya semasa menghantar mesej dan memandu adalah 5 saat. Yang tidak kelihatan seperti banyak tetapi dalam masa lima saat pada 55 batu sejam anda melakukan perjalanan panjang sebuah padang b0la sepak tanpa melihat jalan raya. Berfikir bahawa bukan masalah besar? Cuba ini kemudian. Masa depan anda adalah penumpang di dalam kenderaan yang bergerak di lebuh raya melihat ke hadapan dan mengambil tempat di jalan raya kemudian tutup mata anda selama lima saat. Buka mata anda pada kiraan 5 dan melihat di mana anda sebenarnya. Saya yakin penemuan anda akan berubah bakal anda menghantar teks dan memandu.

Kita hidup dalam zaman tekn0l0gi di mana k0munikasi adalah lebih mudah berbanding sebelum ini. Sehingga Jun 2013  91% 0rang dewasa di Amerika Syarikat telef0n bimbit sendiri. Pada masa yang sama 82% daripada kanak-kanak berumur 16-17 tahun juga telef0n bimbit sendiri. Peratusan ini akan membantu memberikan anda lebih memahami apa yang sedang berlaku di sekeliling anda semasa anda memandu. Engkau melihat 0rang yang swerving di hadapan anda di lebuh raya. Adakah mereka mabuk atau adakah mereka menghantar teks? Pada masa lalu anda mungkin bersandar lebih ke arah mabuk tetapi kini anda hampir b0leh bergantung kepada mereka yang berada di bawah pengaruh tekn0l0gi.

Gambar-gambar di bawah adalah c0nt0h kemalangan ngeri yang berlaku akibat daripada menghantar mesej dan memandu. Jangan memandang ringan. C0nt0h-c0nt0h adalah amaran benar sebenar apa yang b0leh berlaku jika anda membuat keputusan untuk mengambil telef0n dan mengambil mata anda dari jalan.















SUMBER : TERBAIK DARI LADANG





0 comments:

Post a Comment