Sunday 18 October 2015

Filled Under:

MASYA ALLAH...!!!! Masih Ingat Lagi Dengan Isteri Nabil Raja Lawak...??? Gambar Terbaru Beliau Amat Memeranjatkan Sekali Setelah Nabil Kembali Dari Makkah..!!!!


PULANG DARI HAJI, NABIL AHMAD DIJEMPUT BERI CERAMAH?? - "Saya sendiri dalam pr0ses pembelajaran. Nanti apa pula 0rang kata....."

Mungkin ini satu pendekatan bagi sesetengah pihak untuk menyebarkan dakwah menerusi artis-artis yang berhijrah mahupun artis-artis yang baru sahaj pulang dari melakukan ibadat di Tanah Suci Mekah.

Nabil Ahmad yang baru sahaja pulang seminggu dari melakukan ibadat Haji di Mekah berpeluang menerima tawaran sesetengah pihak yang menginginkan dirinya memberi ceramah atau berk0ngsi detik-detik menunaikan ibadah Haji baru-baru ini.

Bagaimanapun, Nabil Ahmad yang mengakui dirinya masih dalam mendalami ilmu agama dan masih dalam pr0ses pembelajaran tidak menerimanya sewenang-wenangnya selain melihat dahulu kesesuaian dirinya.

Buat masa ini, saya cuba berubah terlebih dahulu dengan menambah amal ibadat, lebih banyak s0lat, bersedekah dan men0l0ng 0rang.

“Jika ada tawaran ceramah, saya akan cakap (kepada pihak tersebut) teng0k pada jadual dan lihat apa yang nak saya k0ngsi. Jika saya b0leh bawa, saya akan terima, jika tidak, saya akan men0laknya.

“Saya sendiri dalam pr0ses pembelajaran. Nanti apa pula 0rang kata. Apa yang saya b0leh k0ngsi adalah pengalaman menarik saya sepanjang menunaikan haji,” katanya.

Dalam pada itu, Nabil Ahmad sempat berk0ngsi serba sedikit tentang pengalaman manis dirinya dijemput uintuk menjadi tetamu Allah.

“Alhamdulillah sepanjang berada di sana, saya tidak menghadapi sebarang masalah justeru memudahkan saya melakukan ibadat.

“Cuma berhadapan dengan cuaca panas, perjalanan yang agak lama, dan berjalan kaki untuk masuk ke Mina.

“Selain itu, banyak benda dapat belajar di sana apabila melihat 0rang lain punya kesusahan yang benar-benar susah, daif tetapi tetap mahu ke sana untuk beribadat.

“Di sana (tanah suci) walaupun kawasannya luas dan besar, namun 0rang berebut-rebut mendapatkan tempat untuk s0lat di dalamnya,” ceritanya.


SUMBER : INFORMASI MENARIK DUNIA





0 comments:

Post a Comment